VOPIRE
– izvleček uporabniškega navodila

VOPI/RE
izvleček
iz uporabniških navodil
(na
voljo je tudi PDF dokument za izpis na tiskalnik)

|
Celotna
uporabniška navodila za delo z aplikacijo VOPI/RE dobite v
dokumentu VOPI/RE-navodilo
|
Nad
katerimi dokumenti lahko izvajamo akcije?
Akcije
lahko izvajamo le nad dokumenti, ki so nam bili poslani v prevzem
in nad dokumenti, za katere smo trenutno zadolženi (smo jih že
prevzeli).
|
Osnovni koraki izvajanja postopka
1. KORAK –
prevzem v delo in določitev postopka (»Dokumenti za prevzem«)
Sprejem
v delo in določitev ostopka ali pošiljanje naprej, če nam je napačno
poslano. Možnosti sprejema je več:
v
seznamu dokumentov klik v vrstico za izbor vrstice, klik na gumb
„Sprejmi “ za sprejem dokumenta (naknadno bomo morali
še določiti postopek!) oz.. klik na gumb »Sprejmi in pošlji«,
če zadeva ni za nas (vpišite prejemnika – urad ali oseba ter
komentar k zavrnitvi, ki bo prejemniku pojasnil posredovanje).
v
seznamu dokumentov dvoklik v vrstico odpre detajlni prikaza
dokumenta; nato akcija „Sprejmi zadevo“ (naknadno bomo
morali še določiti postopek).
v
seznamu dokumentov dvoklik v vrstico odpre detajlni prikaza
dokumenta; nato akcija akcija „Določi postopek“ -
istočasno sprejmemo in določimo postopek
akcija
Določi postopek: je pripomoček za vnaprejšnjo določitev skupnih
lastnosti ter vzorcev za pripravo izhodnih dokumentov. Postopki
morajo biti predhodno definirani.
Za
vsako zadevo (v sklopu Dovoljenja) določimo tudi vrsto in stopnjo
tajnosti.
2. KORAK –
izvajanje postopka (»Zadeve v reševanju »)
V
seznamu Z določenim postopkom – lahko izvajamo
akcije – evidentiramo izdelane izhodne dokumente, označimo
katere so za/bodo poslane stranki. K podatkom lahko prilagamo
elektronske datoteke, pošiljamo zadevo dalje, zaključimo delo,
pošljemo zadevo (v glavno pisarno)
Brez
postopka – tem zadevam še
moramo določiti postopek reševanja. »Postopek« določa
skupne prednastavljene lastnosti za izbrano klasifikacijo ter nabor
možnih vzorcev za izdelavo izhodnih dokumentov. Uporabnik predlaga
postopke in vzorce.
3.
KORAK – izdelava dokumentov
Dokument
lahko izdelamo na več načinov:
Meni --> Vnesi--> Nov
lastni dokument: dobimo prazen ekran za opis novega dokumenta.
Vnesemo vse osnovne podatke, navedemo stranke na dokumentu, pri
vsaki stranki lahko navedemo način pošiljanja dokumenta. Akcija:
naloži dokument - shranimo zunanjo datoteko. Akcija: Izdelaj
dokument: izdela se predizpolnjena datoteka na podlagi vzorca.
Akcija: pošlji stranki - podatki se prenesejo v Knjigo izhodne
pošte za izpis vročilnic, povratnic, ipd. (glej naslednji korak!)
Zadeva: Poiščemo Meni-->Hitro
iskanje-->Zadeva. Akcija »izdelaj nov dokument« -
enako kot zgoraj, vendar ni potrebno vnesti oznake zadeve, lahko se
tudi predizpolnijo stranke (vse stranke navedene pri zadevi)
Vhodni dokument: Poiščemo
Meni-->Hitro iskanje-->Vhodni dok. Akcija »izdelaj nov
dokument« - enako kot zgoraj, vendar ni potrebno vnesti
oznake zadeve, lahko se tudi predizpolnijo stranke (vse stranke
navedene na vhodnem dokumentu), v popisu zadeve je poleg noveg
aizhodnega dokumneta v polju »Veza na« zabeleženo, na
kateri vhodni dokument se nanaša.
4. KORAK –
pošiljanje stranki
Pred pošiljanjem dokumenta stranki
pri vsaki stranko evidentirani a izhodnem dokumentu določimo način
pošiljanja. Akcija: Poslano stranki posreduje zapis v Knjigo
izhodne pošte (podatki za izpis vročilnic, povratnic, ipd)
5.
KORAK – evidentiranje vročanja, povratnice
6.
KORAK – zaključitev zadeve
Vnos datuma zaključitve zadeve
zadeve. Ni možno več izvajanje akcij razen pošiljanja v glavno
pisarno. Z zaključitvijo se zaključijo tudi vsi dokumenti v popisu
istočasno z zaključitvijo lahko
zadevo že pošljemo v glavno pisarno
7.
KORAK – pošiljanje v glavno pisarno
Dovoljenja za dostop do podatkov
Dovoljenja
za dostop do podatkov o zadevi in do dokumentov v zadevi –
so določena za vsako zadevo, v sklopu »Dovoljenja«.
Prikazana je vrsta tajnosti in stopnja tajnosti zadeve ter seznam
uporabnikov, ki imajo dovoljenja za vpogled v izbrano zadevo in v
vse dokumente te zadeve, tudi če niso trenutno odgovorni zanjo.

Začetna
nastavitev vrste in stopnje tajnosti ter uporabnikov, ki imajo
vsa dovoljenja, tudi če niso trenutno odgovorni, se enolično
predlaga avtomatično ob vnosu zadeve v „Glavni pisarni“
glede na trenutni signirni načrt (npr. Župan, Direktor uprave,
Predstojnik urada, …). Odgovorni uporabnik lahko predlagane
nastavitve spremeni, glede na zaupnost vsebine zadeve.
Trenutno
odgovoren uporabnik ima vedno dovoljenje za delo z dokumenti v
zadevi. Ko zadevo preda naslednjemu, ima zopet enake pravice, kot
vsi ostali uporabniki.
Izjeme
– uporabniki, ki so navedeni na seznamu, imajo vedno dovoljen
dostop do vsebine zadeve in vseh dokumentov v zadevi.
Ostali
uporabniki imajo dovoljenje za dostop do vsebine zadeve in do
dokumentov v zadevi določeno s kombinacijo Vrste tajnosti in
Stopnje tajnosti, ki je navedena na samem dokumentu:
„Vrsta
tajnosti“ - možne vrste tajnosti so „Javni
podatki“, „Osebni podatki“, „Državna
tajnost“.
„Stopnja
tajnosti“ - možne stopnje tajnosti so „Dovoljen
vpogled v dokumente“, „Vidni osnovni podatki o
dokumentu“, „Viden je seznam zadev“ in „Zadeva
ni dostopna“ .
Nivoji dostopnosti dokumentov za
OSTALE uporabnike so odvisni od STOPNJE tajnosti.
Minimalne zahteve za določanje
stopnje tajnosti so odvisne od vrste podatkov oz. vrste tajnosti
podatkov, kot je prikazano v spodnji tabeli:
VRSTA:
STOPNJA:
|
JAVNI PODATKI
|
OSEBNI PODATKI
|
TAJNI PODATKI
|
DOKUMENTI SO
VIDNI (vidni so vsi dokumenti v zadevi vključno s priloženimi
slikami dokumentov)
|
DOKUMENTI SO
VIDNI
|
OSNOVNI PODATKI
ZADEVE
|
ZADEVA NI
DOSTOPNA
|
DOKUMENTI NISO
DOSTOPNI (vidni so le evidenčni podatki dokumentov v zadevi,
slike niso dostopne)
|
DOKUMENTI NISO
DOSTOPNI
|
OSNOVNI PODATKI
ZADEVE
|
ZADEVA NI
DOSTOPNA
|
OSNOVNI PODATKI
ZADEVE (viden je popis zadeve ter seznam vseh strank na zadevi,
niso pa vidni posamezni dokumenti)
|
OSNOVNI PODATKI
ZADEVE
|
OSNOVNI PODATKI
ZADEVE
|
ZADEVA NI
DOSTOPNA
|
ZADEVA NI
DOSTOPNA
(zadevo vidimo
le v seznamu zadev, ne vidimo ne strank ne parcel ne popisa
zadeve)
|
ZADEVA NI
DOSTOPNA
|
ZADEVA NI
DOSTOPNA
|
ZADEVA NI
DOSTOPNA
|
Katalogi dokumentov
Katalogi
dokumentov služijo kot pripomočki pri kasnejšem vnašanju in
evidentiranju novih dokumentov (vlog, zadev, izhodnih dokumentov). V
katalogih opišemo skupne lastnosti posameznih tipov dokumentov.
Podatki iz katalogov se nato predizpolnijo pri vnašanju novih
dokumentov:
Katalog vhodnih dokumentov: za vsako
klasifikacijo in tip dokumenta opišemo različne vrste vlog,
predpisano takso ter stopnjo zahtevnosti. Podatki iz kataloga se
predizpolnijo pri vnašanju novih vlog.
Katalog izhodnih/lastnih dokumentov:
za vsako klasifikacijo in tip dokumenta opišemo različne možne
vrste pisanj. K vsaki posamezni vrsti pisanja lahko priložimo
enega ali več vzorcev za posamezno vrsto. Podatki iz kataloga
se predizpolnijo pri evidentiranju izhodnih/lastnih dokumentov.
Priloženi vzorci so na razpolago referentu pri generiranju
izhodnega dokumenta.
Katalog
postopkov: za vsako klasifikacijo opišemo predpisano stopnjo
zahtevnosti, rok reševanja, način vročanja ter navedemo postopku
pripadajočo podmnožico možnih vrst pisanj iz kataloga
izhodnih/lastnih dokumentov. Tu lahko navedemo tudi uporabnike, ki
želijo, da se jim zadeve v reševanju po določenem postopku
prikazujejo že grupirane v drevesu. Podatki iz kataloga se
predizpolnijo pri evidentiranju zadeve (akcija »določi
postopek«). Pri izdelavi izhodnih dokumentov se uporabniku ne
ponudijo vsi vzorci za izhodne dokumente, temveč le pripadajoči
izbranemu postopku.
Zgodovina mojih aktivnosti
Pregleda
vseh aktivnosti nad dokumenti, ki jih je uporabnik izvajal.
Uporabniku je lahko v pomoč pri nadaljevanju prekinjenega dela. S
klikom na povezavo v seznamu, se odpre dokument.
Pripomočki za hitro iskanje
V
meniju aplikacije je pripomoček za hitro iskanje dokumentov.

V
odvisnosti od izbranega tipa dokumenta, dobimo polje za hitro
iskanje izbranega tipa dokumenta. Vpišemo lahko poljubne podatke ali
del podatkov za iskanje, kot nam svetuje namig v polju. Iskanje
poteka po pravilih in vrstnem redu, ki jih orodje za vsako vrsto
dokumenta v namigu navede.
1.
Primer:




2.
Primer:

V
tem primeru lahko iščemo po delu besedila ali po eni izmed celotnih
številk stranke.
Pripomočki za hitrejše vnašanje podatkov
Pri
vnašanju podatkov v detajlni ekran, si lahko pomagamo z naslednjimi
tipkami:
<TAB> skok na naslednje vnosno
polje in <SHIFT><TAB> skok na predhodno polje,
<PUŠČICA dol> odpiranje
seznama za izbor vnosa, gibanje po seznamu za izbor, ...
<ENTER> potrditev vnosa,
potrditev izbora
<ESC> zaključi vnašanje v
seznam, v oblaček, ...
Na detajlnem ekranu dokumenta
(listku) si lahko pomagamo z naslednjimi kombinacijami tipk
namesto klika na ikono (namig za uporabo tipk se pokažejo, če
postavimo kurzor na ikono orodja ali izbor akcije v meniju akcij) :
<CTRL><U> uredi dokument
(vključi editiranje odprtega dokumenta)
<CTRL><D> dodaj nov
dokument, enak že odprtemu
<CTRL><S> shrani vsebino
odprtega dokumenta
<CTRL><R> prekini
vnašanje dokumenta, osveži prikaz podatkov
<CTRL><Q> zapri listek
dokumenta
Kaj je še dobro vedeti

|
Za
delo z aplikacijo priporočamo uporabo najnovejših različic
spletnih brskalnikov. Dobite jih na naslovih: Mozilla/Firefox,
Google
Chrome,
MS
Internet Explorer,
...
V
svojih nastavitvah mora brskalnik imeti vključeno dovoljenje za
izvajanje Java programčkov (applets) in dovoljenje za sprejemanje
piškotkov (cookies). To je običajno že privzeta nastavitev.
|

|
Nameščeno
morate imeti Javo, ki jo dobite brezplačno na spletnem mestu
www.java.com.
|

|
Za
pripravo vzorcev dokumentov in za urejanje iz vzorcev izdelanih
dokumentov, potrebujete urejevalnik besedil, ki podpira ODT
(Open Office) ali DOCX (MS Office) obliko zapisa.
|

|
Za
pregledovanje PDF datotek potrebujete čitalec PDF datotek, kot so
npr. Adobe
Reader,
Sumatra
PDF,
Foxit
Reader.
Na hitrost odpiranja predogleda PDF dokumenta vpliva izbrani
program. Čitalci z manj funkcionalnostmi so običajno hitrejši.
Različni brskalniki lahko uporabljajo različne PDF čitalce. Med
hitrejšimi je npr. Google
Chrome,
ki ima vgrajen lasten PDF čitalec.
|
V
tej različici spletne aplikacije velja: NASTAVITVE IN SPREMEMBE
pooblastil, šifrantov, kataloga postopkov in pripadajočih
predlaganih lastnosti postopkov ter vgrajenih vzorcev za VOPI/RE
izvede vzdrževalec aplikacije na pobudo uporabnika oz. skrbnika.
Pobudo pošljite na operativa@3-port.si
|
3
PORT Koper
VOPI/RE
koraki v.1.3
operativa@3-port.si
15.1.
2013
3
PORT, informacijski inženiring d.o.o. Koper
7
|