VOPI 2.0

Dokumentni sistem za vodenje postopkov in pisarniško poslovanje

 

 

VOPI/VVP 1.9

Komponenta VOPI 2.0 za Vodenje vhodne pošte

(Knjiga vhodne pošte)

 

 

 

 

Kazalo

1. Kaj je VOPI/VVP

2. Vrste vhodne pošte glede na način vhoda

3. Vrste vhodne pošte glede na način evidentiranja

4. Funkcionalnosti komponente VVP

4.1. VVP/G - vodenje vhodne pošte za glavno pisarno

4.1.1. Izdelava črtnih kod

4.1.2. Neevidentirani skenirani dokumenti

4.1.3. Vhodna pošta

4.1.4. Nerazporejena vhodna pošta

4.1.5. Vnos OSTALE vhodne pošte

4.1.6. Elektronske vloge

4.1.7. Elektronska pošta

4.2. VVP/G – Posebnosti vodenja vhodne pošte za uporabnika »vodja glavne pisarne«

4.3. VVP - vodenje vhodne pošte v uradu

4.3.1. VVP - Posebnosti vodenja vhodne pošte za tajništvo in za predstojnika urada

4.3.2. VVP - Posebnosti vodenja vhodne pošte za referente v uradu

5. Ostali napotki

6. Namestitev opreme za optično branje (skener)

7. Preverjanje e-podpisov in povezanih elektronskih certifikatov

8. Navodilo v spletni obliki

 

 

Zgodovina različic tega navodila:

 

Različica

Datum

Sprememba

1.0

02. 03. 2011

Inicialna izdaja navodila VOPI/VVP

1.3

12. 04. 2011

Revizija in predelava v PDF obliko

1.4

22. 08. 2011

Vpeljava html oblike navodil

1.5

20. 12. 2016

Revizija za ETZ, dopolnjeno poglavje e-podpisi

1.7

10. 01. 2018

Vpeljano kazalo in zgodovina, dodana številka različice VOPI/VVP (1.7)

1.8

19. 03. 2018

VOPI/VVP 1.8: dopolnjeno poglavje 4.1.7 Elektronska pošta ter zamenjana slika (sklop Digitalni podpis ter sklop Priloge)

1.9

01. 03. 2019

Dopolnjeno poglavje: 7 Preverjanje e-podpisov in povezanih elektronskih certifikatov

Preverjanje digitalnih podpisov

Pri preverjanju digitalnih potrdil se preveri tudi veljavnost potrdila tudi v registru preklicanih potrdil s pomočjo CRL oz. OCSP

 

1.Kaj je VOPI/VVP

VOPI/VVP  1.8 je ena izmed osnovnih komponent aplikacije VOPI 2.0 za vodenje postopkov in pisarniško poslovanje. VOPI sestavljajo še osnovna komponenta VOPI/GLPI za vodenje postopkov v glavni pisarni, VOPI/RE za delavce v uradih ter VOPI/VIP za vodenje  izhodne pošte.

VOPI/VVP je namenjena centralnemu evidentiranju, distribuiranju, hranjenju ter pregledovanju vse izvorno papirne vhodne pošte pretvorjene v digitalno obliko, e-vlog ter e-pošte, ki je prispela na skupni naslov.

VOPI/VVP  je zgrajena kot komponenta aplikacije VOPI za vodenje postopkov in pisarniško poslovanje, lahko pa se uporablja tudi kot neodvisna samostojna aplikacija VVP brez VOPI 2.0 za ročno evidentiranje prispele pošte (Knjiga vhodne pošte).

2.Vrste vhodne pošte glede na način vhoda

Po načinu vhoda ločimo naslednje skupine vhodne pošte:

 Sem spada vhodna pošta prejeta na papirju ali zabeležena na zapisnik osebno (če se stranka osebno zglasi v glavni pisarni)

        Sem spada vhodna pošta prejeta po e-pošti na enotni e-poštni naslov organizacije

 Sem spada vhodna pošta prejeta preko spletnih aplikacij (obrazci za vnos na spletnem portalu organizacije ali na državnem portalu e-uprave)

3.Vrste vhodne pošte glede na način evidentiranja

Glede na način evidentiranja vhodne pošte ločimo naslednje skupine pošte:

4.Funkcionalnosti komponente VVP

Glede na postopke dela imajo različni delavci v Glavni pisarni  in v uradih različne naloge, zato se funkcionalnosti VOPI/VVP dinamično prilagajajo uporabnikovim pooblastilom. Glede podprtih funkcionalnosti ločimo:

Vodenje vhodne pošte v Glavni pisarni (VVP/G)

Vodenje vhodne pošte v uradih (VVP)

Uporabniške pravice in dinamična aktivacija posameznih funkcionalnosti glede na prijavljenega uporabnika se prevzamejo iz centralnega sistema za nastavljanje pravic uporabnikov (ADAM), ki  velja za vse komponente aplikacije VOPI 2.0 in preostale spletne aplikacije znotraj spletnega okolja 3iOS.

Uporabniške pravice so odvisne od urada ter funkcije uporabnika v uradu. Vsakemu uporabniku se v VOPI/VVP dinamično generira njegovim pravicam prilagojeno drevo objektov.

Priporočeno je, da administrator uporabnikom v sistem ADAM za dodeljevanje pravic vpiše tudi njegov naslov e-pošte, na katerega bo prejemal obvestila o prispeli pošti.

 

 

Aplikacija je spisana v programskem jeziku Java z orodji za razvoj spletnih aplikacij tipa DocRep - Document Repository. Za opis postopkov dela in orodij, ki so uporabnikom DocRep aplikacij na voljo, si oglejte splošno navodilo za delo s spletnimi aplikacijami tipa DocRep.

 

 

4.1.VVP/G - vodenje vhodne pošte za glavno pisarno

V Glavni pisarni vso papirno vhodno pošto opremijo s črtnimi kodami in digitalizirajo. Digitalizirano VOPI pošto vnesejo v sistem VOPI, FIN pošto dostavijo v Urad za finance, ki jo vnese v finančni paket, OSTALO pošto pa v glavni pisarni vnesejo v VVP/G in določijo tajništva uradov, ki ima pravico vpogleda in nadaljnje distribucije te pošte.

Uporabniki s pooblastili VVP/G lahko pregledujejo vso zavedeno vhodno pošto v DBDS dokumentarnem sistemu.

VVP/G omogoča:

4.1.1.Izdelava črtnih kod

  Preko menuja „Splošno“ --> „Izdelaj barkode“ lahko izdelamo pdf datoteko z 1 do največ 20 stranmi zaporednih številk črtnih kod. Datoteko v celoti ali le posamezne strani izpišemo na obrazec z nalepkami (na listu A4 je 16x4 nalepk). V primeru potreb po dodatnih listih z nalepkami ponovno sprožimo izdelavo nove datoteke. V primeru, da želimo ponoviti tiskanje identičnih, že natisnjenih oz. že generiranih črtnih kod, je na razpolago pregled zgodovine izdelanih datotek (gumb Zgodovina), kjer poiščemo ustrezno datoteko z nalepkami za izpis.

4.1.2.Neevidentirani skenirani dokumenti

        Dobimo pregled vseh skeniranih dokumentov, ki še niso evidentirani v VVP. V primerih, ko je slika dokumenta slabo skenirana oz. nečitljiva, lahko skeniranje dokumenta ponovimo. Nova slika (pdf) bo prekrila obstoječo sliko z isto številko črtne kode. Skeniran in še ne evidentiran dokument lahko tudi zbrišemo. Dokumenti z neprepoznano črtno kodo dobijo poseben predznak ~ v nazivu. Takšne dokumente lahko ustrezno preimenujemo ali če tudi vsebina ni ustrezna zbrišemo.

4.1.3.Vhodna pošta

        Dobimo seznam vse evidentirane a še ne razporejene vhodne pošte. Prikaz zapisov dobimo s proženjem filtra s klikom na gumb NAJDI.
Pri razporejanju vhodne pošte imamo na razpolago orodja:

4.1.4. Nerazporejena vhodna pošta

        Dobimo pregled vse evidentirane vhodne pošte, kateri je še potrebno določiti urade (tajništva) ali končne uporabnike v uradih s pravico do vpogleda oz. do nadaljnje distribucije te pošte. Prikaz dobimo takoj, brez proženja filtra.

4.1.5.Vnos OSTALE vhodne pošte

        Dobimo detajlni ekran za vnašanje pošte, ki ne bo zajeta preko sistema VOPI niti preko FIN paketa. Pogoj za vnos podatkov je, da je bil vhodni dokument predhodno označen s črtno kodo ter skeniran (torej se nahaja v skupini "Neevidentirani skenirani dokumenti").
Pri vnašanju moramo pošto tudi razporediti, to je določiti, kdo bo imel pravico vpogleda in nadaljnje distribucije. Če je pravica dodeljena na konkretno osebo, bo ta oseba prejela po e-pošti tudi obvestilo o vhodni pošti zanjo. Če je pravica dodeljena zgolj uradu, bo pregled nad pošto imel le predstojnik in tajništvo urada. Tajništvo po potrebi prejeto pošto nadalje distribuira do končnih prejemnikov, uslužbencev v uradu.

4.1.6.Elektronske vloge

        Dobimo seznam prejetih elektronskih vlog, ki so bile oddane preko elektronskih obrazcev na spletnem portalu organizacije ali preko državnega portala e-uprava. Prikaz zapisov v seznamu dobimo s proženjem filtra s klikom na gumb NAJDI.

        S klikom na gumb "Ogled v novem zavihku" odpremo detajlni prikaz izbrane e-vloge:
       

  Prikazani so naslednji podatki:

        Z akcijo »Prenesi v VOPI« sprožimo prenos vloge v sistem VOPI, ob tem pa moramo določiti         stranko na vlogi (predlagana stranka je tista, ki je odddala e-vlogo). Nato se odpre ekran         »Vhodni dokument (vloga)« in podatki iz e-vloge se samodejno prenesejo na vhodni         dokumentv VOPI. Vloga se samodejno shrani v VOPI.  Od tu naprej lahko počnemo vse         enako kot v VOPI/GLPI saj je uporabnik v sistem 3iOS prijavljen v vlogi Glavne pisarne.

4.1.7.Elektronska pošta

Dobimo seznam prejete e-pošte na enotni uradni naslov organizacije. Prikaz prejetih zapisov v seznamu dobimo s proženjem filtra s klikom na gumb NAJDI.

S klikom na gumb "Ogled v novem zavihku" odpremo detajlni prikaz izbranega e-poštnega sporočila.
 

Prikazani so naslednji podatki:

 

 

Prejeto e-poštno sporočilo poknjižimo v VOPI/GLPI preko akcije „Izdelaj novo vlogo“.

 

Triki za hitrejše vnašanje: pri vnašanju v detajlni ekran, si lahko pomagamo s tipko TABulator za skakanje do naslednjega vnosnega polja, s tipko PRESLEDEK vklopimo/izklopimo potrditveno polje (checkbox), s tipko ENTER potrdimo dejanje (sprožimo iskanje, potrdimo vnos v vrstico seznama).

 

Pri ponavljajočih iskanjih po šifrantih ali drugih seznamih (npr. seznami uporabnikov), lahko z vklopom ZVEZDICE začasno dodamo zapis, katerega bomo večkrat potrebovali (npr. ime urada) med priljubljene. Na ta način bodo "priljubljeni" zapisi vedno prikazani med prvimi.  (Več o tem dobite v splošnih navodilih za Docrep).

 

4.2.VVP/G – Posebnosti vodenja vhodne pošte za uporabnika »vodja glavne pisarn

Uporabnik s pooblastili vodje glavne pisarne ima dodatne pravice:

 

Seznam Vhodna pošta vsebuje pregled vse evidentirane vhodne pošte in ne le nerazporejene pošte.

Vse ostale funkcionalnosti so enake kot pri VVP/G za glavno pisarno.

 

4.3.VVP - vodenje vhodne pošte v uradu

Delavcem v uradih so omogočene naslednje funkcionalnosti

Delavcem v tajništvih uradih so omogočene naslednje funkcionalnosti:

 

Predstojnikom  uradov so omogočene naslednje funkcionalnosti:

 

4.3.1.VVP - Posebnosti vodenja vhodne pošte za tajništvo in za predstojnika urada

Glavna pisarna vso prejeto vhodno pošto razpošlje naprej prejemnikom v uradih. Če pri  razporejanju pošte kot pravico vpogleda in nadaljnje distribucije pošte navedejo zgolj ime urada in ne konkretne osebe v uradu, lahko to pošto pregleduje le tajništvo urada in predstojnik urada.

Če je med pravicami za vpogled imenovana tudi konkretna oseba, bo to pošto prejel in lahko pregledoval navedeni uporabnik ter predstojnik in tajništvo urada, kjer je razporejen uporabnik.

Uporabniki s pooblastili predstojnika urada in tajništva urada lahko pregledujejo ter distribuirajo naprej samo pošto znotraj svojega urada. Pošte, na kateri ni navedena pravica, ne bodo videli. Uporabniki s pooblastili predstojnika urada in tajništva urada lahko pregledujejo vso vhodno pošto naslovljeno na ime urad in tudi na imenovanega uslužbenca v uradu, medtem ko uporabnik s pooblastili referenta v uradu lahko pregleduje le vhodno pošto, ki je poimensko naslovljena nanj.

Tajništvo urada in predstojnik urada lahko na vsako prejeto pošto v uradu dopišejo pravice do vpogleda oz. pravice do nadaljnje distribucije novim konkretnim osebam.

 

4.3.2.VVP - Posebnosti vodenja vhodne pošte za referente v uradu

Referenti lahko pregledujejo samo tisto vhodno pošto, na kateri so poimensko navedeni s pravico do vpogleda oz distribucije. V primeru, če so na pošti navedeni s pravico do distribucije, lahko sami dodeljujejo nove pravice do vpogleda/distribucije novim uporabnikom.

POZOR: tajništvu, predstojniku in referentu je pravica naknadnega spreminjanja oz. brisanja že dodeljenih pravic izključena! V primeru napačne dodelitve je potrebno obvestiti Glavno pisarno, daoni poopravijo oz. zbrišejo napačno dodeljeno pravico za vpogled.

 

5.Ostali napotki

 

 

Aplikacija je izdelana v programskem jeziku Java z DocRep orodji za razvoj spletnih aplikacij tipa Document Repository. Za opis postopkov in pripomočkov, ki so uporabniku na voljo, poglejte navodilo za delo s spletnimi aplikacijami tipa DocRep.

 

 

Za delo s spletno aplikacijo morate imeti nameščeno Javo. Za pregledovanje slik dokumentov potrebujete čitalec PDF datotek, kot npr. Adobe Reader, Sumatra PDF, Foxit Reader. Na hitrost odpiranja predogleda PDF dokumenta vpliva izbrani čitalec. Čitalci z manj funkcijami so običajno hitrejši. Različni brskalniki lahko uporabljajo različne PDF čitalce.  Med hitrejšimi je npr. Google Chrome, ki ima lasten i PDF čitalec.

 

6.Namestitev opreme za optično branje (skener)

Papirne vhodne dokumente digitaliziramo v Glavni pisarni. Za digitalizacijo potrebujemo optični bralnik (skener) A4 formata ter pripadajočo programsko opremo, ki se namesti na delovno postajo, ki komunicira s skenerjem.

 

Lastnosti skenerja/nastavitve:

- dvostransko branje,

- prepoznavanje črtnih kod,

- izdelava PDF/A datotek,

- imenovanje datoteke po prebrani črtni kodi,

- možnost zajema več dokumentov (ločevanje dokumentoov s črtno kodo na prvi strani)

- odlaganje datotek v predpisano mapo (dostop do mape si deli VOPI/VVP in VOPI/GLPI)

 

7.Preverjanje e-podpisov in povezanih elektronskih certifikatov

Sistemsko je podprto preverjanje in shranjevanje elektronskih podpisov, povezanih elektronskih certifikatov ter podrobnosti o overoviteljih za dokumente tipa PDF. Podatek o temu ali je priloženi PDF dokument podpisan ali ne so vidne v sklopu „Seznam prilog“ pri posameznem dokumentu. Če je dokument (datoteka PDF) podpisana se v seznamu prikaže ikonta kot spodaj na sliki. Če podatkov ni pa je ikona onemogočena.

 

Veljavnost se preverja tudi v registru preklicanih potrdil. Iz vsakega e-podpisa se preveri  podpis, razbere se cerifikat in na osnovi teh podatkov izdela sledeče statuse, katere uporabnik vidi po kliku na ikono (glej tudi spodnjo sliko):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poleg informacije »Podpisano«, »Veljavno« sta še podatka:

 

Bolj podrobne podatke kot npr. detajli o povezanih elektronskih certifikatih, seznam povezanih overiteljev lahko vidi le administrator podatkovne baze VOPI v podatkovni bazi VOPI.

 

8.Navodilo v spletni obliki

To navodilo obstaja tudi v spletni obliki. Dobite ga neposredno iz aplikacije in tudi iz kazala vseh navodil na vstopni strani v spletni operacijski sistem 3iOS, kot je prikazano na spodnjih slikah:

 

 

Dostop do uporabniškega navodila neposredno iz spletne aplikacije

 

Dostop do kazala navodil na vstopni strani v interni spletni sistem 3iOS

 

 

3 PORT Koper
VOPI/VVP navodilo v.1.9
operativa@3-port.si